طوطی تاج رزی معرفی و نگهداری از ان

طوطی تاج رزی

طوطی تاج رزی برای اولین بار توسط فیلیپ اسکلتر و اوزبرت سالوین در سال 1871 کانور تاج رزی ROSE-CROWNED CONURE با نام علمی Pyrrhura rhodocephala هم چنین با عناوین پاراکیت تاج رزی، کانور سر رزی و یا پاراکیت سر رزی نیز مشهور می باشد.

طوطی کانور تاج رز، گل رز طوطی کوچکی به طول 24 سانتی متر با طول بال 13 تا 14.2 سانتی متر، دم 9.7 تا 11.5 سانتی متر و طول منقار 1.6 تا 1.8 سانتی متر و طول تارسوس 1.4 تا 1.6 سانتی متر است. در بزرگسالی عمدتاً سبز است. کلاهک قرمز روشن و پوشش اولیه سفید آن (آبی در نوجوانان) به تمایز آن از سایر گونه های طوطی دم دراز و کوچک در آمریکای جنوبی کمک می کند. دارای پایه های آبی و دم قرمز است و جنس های آن شبیه هم هستند. هیچ عضو دیگری از جنس Pyrrhura در محدوده آن وجود ندارد. طوطی رنگ آمیزی شده نیز روی سرش قرمز است، اما روی سینه و گلوی خود نقش های برجسته و فلس دار دارد. پوست برهنه اطراف چشم سفید است.

وزن و اندازه:

طول تقریبی بدن این طوطی حدودا ۲۴ سانتی متر است و اطلاعات خاصی در مورد وزن آن در دسترس نمی باشد.

نژاد و رنگ:

به طور کلی این طوطی دارای یک نژاد است. هر دو طوطی نر و ماده عمدتا سبز رنگ می باشند. پیشانی به رنگ رز/قرمز و پره های گوش شاه بلوطی رنگ و لبه ی بال به رنگ زرد/ نارنجی است و پرهای اولیه به رنگ سفید دیده می شوند. دم قرمز/قهوه ای و منقار به رنگ استخوانی و چشم ها قهوه ای رنگ هستند.

طوطی تاج رزی

تولید مثل:

طوطی تاج گل رز را در اسارت “غیر معمول” توصیف می کند که طول عمر آن 10 تا 15 سال است. پرندگان اسیر 4 تا 6 تخم می گذارند که پس از 23 تا 24 روز از تخم بیرون می آیند و جوجه ها در “احتمالاً 7 تا 8 هفتگی” می پرند.

رفتار و اخلاق:

گله طوطی تاج رزی از 10 تا 30 پرنده را تشکیل می دهند ، و به تعداد بیشتری برای جویدن جمع می شود. هر روز حرکاتی انجام می دهند، اگرچه «ظاهراً آرام‌تر از سایر کانورها دارند.» صدا هایشان هم خیلی خشن می باشد.

طوطی تاج رزی

رژیم غذایی:

هیچ چیز از رژیم غذایی این گونه مشخص نیست، اگرچه احتمال می رود که توت ها، دانه ها، میوه ها و گل ها را بخورد. پیشنهاد می شود یک رژیم غذایی مناسب شامل 30 درصد میوه به همراه سبزیجات، پلت و دانه های ریز مخلوط باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
لینک کوتاه مطلب : https://www.shegeftha.ir/blg/?p=878
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها