دعوا در طوطی عروس هلندی

دعوا در طوطی عروس هلندی

آیا عروس هلندی های شما با یکدیگر دعوا می کنند؟ از علت دعوای آنها اطلاعی ندارید؟ برای اطلاع از چرایی دعوای دو عروس هلندی با یکدیگر با ما همراه باشید

دلایل دعوا در طوطی عروس هلندی
دلایل متعددی وجود دارد که می تواند منجر به بروز پرخاشگری در عروس هلندی شما شود که این موارد عبارتند از…

استرس و عدم تحرک
اگر از آن دست خانواده های پر سر و صدا هستید و توجهی به آرامش پرنده خود نمی کنید و یا قفس عروس هلندی را در مکانی که رفت و آمد و سر و صدای زیادی وجود دارد قرار می دهید پرنده دچار استرس می شود.

همچنین اگر پرنده تحرک کافی ندارد و برای حفظ سلامتی بال های آن اجازه نمی دهید روزانه ساعاتی را بیرون از قفس باشد در صورت عدم تحرکات ذهنی به رفتارهای پرخاشگرانه از خود روی خواهد آورد بدین سبب به مرور به جیغ زدن، کندن پرها، دعوا با یکدیگر و حتی زخم و آسیب زدن رساندن به هم روی خواهند آورند.

نکته: لازم به ذکر است اگر عروس هلندی خود را در بالکن و یا در مقابل پنجره قرار داده اید با دیدن سایر پرندگان و یا حیوانات وحشی دچار استرس شده و پرخاشگری در رفتار آن نمود پیدا خواهد کرد.

دعوا در طوطی عروس هلندی و کوچک بودن قفس

اگر قفس مناسبی برای عروس هلندی خود تهیه نکرده اید و پرنده توانایی باز کردن بال های خود را ندارد و نمی تواند آزادانه در داخل قفس حرکت کند به علت فضای محدود با یکدیگر درگیر خواهند شد بنابراین هنگام خریداری قفس به استاندارد بودن و وجود فضای کافی برای هر دو پرنده توجه ویژه داشته باشید که در اثر کمبود جا آسیب جدی به یکدیگر وارد نکنند.

نکته: حداقل اندازه مناسب قفس برای عروس هلندی ها ۶۳ در ۴۵ در ۴۵ سانتیمتر باشد و فاصله بین میله ها نیز ۵ سانت در نظر گرفته شود.

دعوا در طوطی عروس هلندی

ناسازگاری
عروس هلندی ها در طبیعت آزادانه می توانند جفت خود را انتخاب کنند اما هنگام نگهداری در قفس این قابلیت از خود پرنده سلب شده و پرورش دهنده و یا صاحب پرنده اقدام به خرید جفت برای آن می کند در این صورت مشکلاتی نظیر ناسازگاری جفت ها با یکدیگر ایجاد می شود. اغلب عروس هلندی های ناسازگار با یکدیگر دعوا می کنند و گاه این دعوا منجر به آسیب زدن های جدی خواهد شد.

شما نمی توانید دو پرنده را فقط در قفس بیاندازید و انتظار داشته باشید به صورت آنی با یکدیگر جفت شوند. عروس هلندی ها نیز همانند سایر پرندگان نیاز به زمان برای جفت شدن دارند که در غیر این صورت همه روزه جنگ میان آنها را مشاهده خواهید کرد.

تغذیه ناکافی
توجه نکردن به تغذیه پرندگان و قرار ندادن غذای کافی در اختیار آنها و حس کمبود مواد غذایی در عروس هلندی ها منجر به دعوای عروس هلندی نر و ماده خواهد شد. بنابراین شما به عنوان پرورش دهنده و یا صاحب پرنده باید توجه ویژه به غذای آنها داشته باشید تا دسترسی همیشگی به غذا و آب کافی داشته باشند.

دعوا در طوطی عروس هلندی

بهتر است برنامه غذایی عروس هلندی ها محدود به یک نوع دان نباشد و برای دریافت ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز بدنی رژیم غذایی آنها شامل انواع سبزیجات، میوه ها و… باشد.

کمبود سرگرمی و اسباب بازی
اگر وقت کافی برای گذراندن با پرنده خود ندارید و هنوز با جفت خود انس نگرفته و همچنین به وسایل داخل قفس توجه کافی ندارید و برای آنها اسباب بازی های مناسب تهیه نکرده اید در اثر کمبود سرگرمی و اسباب بازی و در اثر بی حوصلگی دعوای دو عروس هلندی را مشاهده خواهید کرد.

نکته: عروس هلندی ها به طور طبیعی پرنده های خرابکاری هستند و قرار دادن اسباب بازی های متنوع در اختیار آنها می تواند منجر به خوشحالی شود بدین منظور می توانید اسباب بازی هایی که رنگ روشنی دارند و دارای طناب هایی برای خوردن و جویدن هستند استفاده کنید.

فصل تولیدمثل
از راه رسیدن فصل تولید مثل و تغییرات هورمونی در عروس هلندی ها می تواند عامل دیگری برای دعوای عروس هلندی ماده با نر باشد در این فصول به دلیل تخم دار بودن عروس ماده اغلب رفتار پرخاشگرانه را در آن خواهید دید به طوری که ممکن است هنگام نزدیک شدن شما به نزدیک قفس و یا لانه عصبانیت پرنده خود را متوجه خواهید شد.

دعوا در طوطی عروس هلندی

حسادت
اگر عروس هلندی جدیدی خریداری کرده اید و قصد دارید آن را به داخل قفس کنار پرنده خود اضافه کنید ممکن است در اثر حسادت و یا قلمرو خواهی دعوا بین آنها بالا گیرد. علت بروز این رفتار این است که عروس هلندی شما گمان می کند که پرنده جدید قرار است همه چیز را از آن بگیرد و تفاوتی ندارد که این شما باشید و یا قفس و وسایل های داخل آن.

احساس خطر
عروس هلندی ها هنگامی که احساس خطر کنند پرخاشگر می شوند و همین احساس خطر باعث دعوای آنها می شود. این احساس زمانی رخ میدهد که عروس هلندی گمان کند قلمرو و یا قفس خود مورد تهاجم قرار گرفته است.

برای پیشگیری از دعوای عروس هلندی ها با یکدیگر چه باید کرد؟

راه های مختلفی برای پیشگیری از دعوا در طوطی عروس هلندی وجود دارد که در این میان می توان به موارد زیر اشاره کرد…

برای اضافه کردن عروس هلندی جدید به داخل قفس بهتر است چند روزی آنها را جدا از هم نگه دارید تا بدون تماس با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و پس از مدتی اجازه دهید عروس هلندی ها بیرون از قفس همدیگر را از نزدیک ببینند و بدین طریق به مرور می توانید آنها را در کنار هم در یک قفس نگهداری کنید.
برای عروس هلندی های خود یک قفس جادار و استاندارد تهیه کنید که فضای کافی در داخل قفس برای هر دوی آنها وجود داشته باشد و بتوانند آزادنه بال های خود را باز کرده و حرکت کنند.
به هر دوی عروس هلندی های خود توجه یکسانی داشته باشید زیرا ممکن است در اثر توجه بیش از اندازه به یکی از آنها حس حسادت را در دیگری برانگیخته کنید که در این صورت دعوا بین آنها رخ خواهد داد.
اگر عروس هلندی های شما با وجود توجه به موارد بالا همچنان با یکدیگر دعوا می کنند و این منجر به آسیب رساندن می شود بهتر است آنها را از هم جدا کنید و جفت دیگری برای پرندگان تهیه نمایید.
چه مدت طول میکشد تا دو عروس هلندی به یکدیگر عادت کنند؟
برای این مسئله نمی توان چارچوب زمانی خاصی را در نظر گرفت زیرا برخی از عروس هلندی ها اجتماعی هستند و به زودی با یکدیگر انس می گیرند و برخی دیگر هفته ها طول می کشد تا باهم کنار بیایند. بهترین راهکار همانطور که در این مقاله اشاره شد معرفی تدریجی آنها به یکدیگر است.

از کجا تشخیص دهیم عروس هلندی ها با هم در حال دعوا هستند و یا بازی می کنند؟
به مردمک چشم عروس هلندی ها توجه کنید اگر به صورت آنی گشاد شدند یعنی برای دعوا کردن آماده شده اند و هدف آنها بازی کردن با یکدیگر نیست.

دعوا در طوطی عروس هلندی
اگر تاج عروس هلندی ها به کف سر آنها چسبیده است و بال های خود را به شدت به هم میزنند قصد مبارزه دارند.
اگر صدای فیش فیش مانندی از عروس هلندی های شما به گوش می رسد به وضوح می توان فهمید که آنها با یکدیگر دعوا می کنند.
اگر به یکدیگر ضربه وارد می کنند و حتی یکدیگر را زخمی کرده اند نشانگر یک دعوای اساسی در بین آنها است که سریعا باید آنها را جدا کنید.

سخن آخر
در این مقاله در رابطه با علت دعوا در طوطی عروس هلندی با یکدیگر و دلایلی که منجر به بروز این رفتار در آنها می شود مطالبی ارائه شد که شما می توانید با استفاده از نکات ذکر شده از دعوای پرندگان جلوگیری کنید.

 

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
لینک کوتاه مطلب : https://www.shegeftha.ir/blg/?p=891
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها