طوطی بلک کاپ معرفی و نگهداری طوطی کانور

طوطی بلک کاپ

طوطی بلک کاپ ( Pyrrhura rupicola ) که در بین پرورش دهندگان به عنوان کانور کلاهک سیاه یا کانور سنگی نیز شناخته می شود ، طوطی بومی جنوب غربی حوضه آمازون و دامنه های مجاور آند شرقی در پرو ، بولیوی و برزیل است. طول کلی آن تقریباً 25 سانتی متر است. بیشتر سبز است و در قسمت پشتی گردن و سینه دارای گوش ماهی سفید و پوشش اولیه قرمز است .

در جنگل های مرطوب، از دشت های آمازون تا ارتفاع 1000 متری در دامنه های شرق آند زندگی می کند. علیرغم جنگل زدایی در حوضه آمازون ، به عنوان کمترین نگرانی شناخته شده است. اندازه گله تا 30 پرنده است و گروه های کوچکتر در طول فصل تولید مثل تشکیل می شوند.

در پرورش پرندگان زینتی، این پرندگان به نام طوطیسانان کلاهک سیاه شناخته می شوند. آنها به عنوان ساکت ترین پرندگان کانور به عنوان حیوانات خانگی محبوب هستند. آنها می توانند در اسارت تولید مثل کنند و همچنین می توانند با دیگر طوطی کانور جفت گیری کنند تا فرزندان هیبریدی تولید کنند. آنها شخصیت بزرگی دارند و بسیار اجتماعی هستند و حیوانات همدم بزرگی هستند.

رفتار-اخلاق

طوطی بلک کاپ پرندگان بسیار اجتماعی و خروس های مشترک هستند. در طبیعت، آنها با حداکثر 30 پرنده در یک زمان گله می کنند. در طول فصل تولید مثل گروه های کوچک تری از خانواده ها را می توان یافت. طوطی‌های بلک کاپ  از حمام کردن لذت می‌برند. طوطی بلک کاپ تا 30 سال در اسارت زندگی می کند.

جوجه طوطی بلک کاپ

پرورش

طوطی های بلک کاپ بین 1 تا 3 سالگی به بلوغ جنسی می رسند . آنها در گروه های کوچک در طول فصل تولید مثل و به طور کلی  4 تا 7 تخم می کنند.جوجه های این پرندگان بعد گذشت حدود 24 روز سر از تخم بیرون خواهند اورد و به دنبال آن 7 تا 8 هفته مراقبت والدین است. طوطی های بلک کاپ از فوریه تا مارس فصل تولید مثل دارند.

*- اگرچه طوطی های بلک کاپ پرکارترین پرورش دهندگان نیستند، اما می توان آنها را در اسارت پرورش داد.  آنها از حدود 18 ماهگی شروع به تولید مثل می کنند، اگرچه زمان دقیق برای هر پرنده متفاوت است. ماده ها باید ابتدا با قفس لانه سازی خود آشنا شوند و قبل از معرفی نرها به آنها زمان داده شود تا با تغییرات سازگار شوند. جفت شدن باید در پایان دسامبر انجام شود. به ندرت مشکلاتی در پذیرش همسر وجود دارد. تخم ها در ماه فوریه گذاشته می شوند و 24 روز بعد در ماه مارس جوجه ریزی اتفاق می افتد. جعبه های لانه را باید به حال خود رها کرد مگر اینکه والدین از بچه های خود مراقبت نکنند. این را می توان با گوش دادن به صدای های جوجه تعیین کرد، صدا های منقطع که در نهایت متوقف می شود نشان می دهد که جوجه در حال تغذیه هستند. جوجه ها در حدود هشت یا نه هفته آماده ترک والدین هستند.

رژیم غذایی

طوطی بلک کاپ وحشی انواع میوه ها، آجیل، انواع توت ها و گیاهان را می خورند. آنها همچنین ممکن است به محصولات کشاورزان حمله کنند.

طوطی بلک کاپ

اخلاق

این طوطی ها که در پرورش  به عنوان طوطی کلاهدار سیاه شناخته می شود، به عنوان آرام ترین طوطی ها شناخته می شود.اگر حوصله شان سر رفته یا برای مدت طولانی تنها بمانند، می توانند صدای بلندی داشته باشند. آنها در سحر و غروب بیشترین فعالیت را دارند. آنها پرندگان اجتماعی هستند که نیاز به توجه زیادی دارند. آنها ممکن است در اطراف افراد جدید خجالتی باشند، اما ماهیت بسیار کنجکاو آن اغلب هرگونه خجالتی را کنسل می کند.کانورها از خراشیدن آرام سرشان توسط صاحبانشان لذت می برند.آنها ممکن است این را با خم کردن سر یا مالیدن به دست نشان دهند.

بلک کاپ کانور

رفتار 

به عنوان پرندگان بسیار کنجکاو، طوطی های بلک کاپ به اسباب بازی های همه کاره زیادی نیاز دارند تا آنها را مشغول نگه دارند. باید اسباب‌بازی‌های زیادی تهیه شود و هر چند روز یکبار آن‌ها را بچرخانید. اسباب‌بازی‌های تعاملی مانند پازل‌های پرندگان می‌توانند باعث سرگرمی یک نفر و جلوگیری از خستگی شود. طوطی بلک کاپ میل به آب دارند و از حمام کردن و غوطه ور کردن غذای خشک خود در آب لذت می برند. کاسه آب آنها باید حداقل دو بار در روز به همین دلیل تعویض شود. پس از حمام کردن، طوطی های بلک کاپ برای ایجاد و حفظ گرمای بدن می‌لرزند.

 

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
لینک کوتاه مطلب : https://www.shegeftha.ir/blg/?p=616
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها