طوطی کریمسون معرفی و نگهداری از آن

طوطی کریمسون

طوطی کریمسون ،کانور شکم زرشکی (Pyrrhura perlata)، که بیشتر به عنوان کانور کریمسون در پرورش طوطیسانان شناخته می شود، گونه ای از طوطی ها از خانواده Psittacidae است.

مشخصات طوطی کریمسون

کریمسون بالغ تا حدی به رنگ سبز هستند. آنها دارای گونه های زرد/سبز هستند که در گونه های پایین به آبی تبدیل می شوند. سینه به رنگ قهوه ای با نوارهای سفید کم رنگ و قهوه ای تیره است. طوطی های کریمسون یک قلاده آبی در اطراف گردن خود دارند که در هر پرنده متفاوت است. آنها دارای خمیدگی بال قرمز، پوشش های زیر بال کمتری هستند. پوشش آبی ران تا دم دم قهوه ای/قرمز است. کریمسون منقاری قهوه ای/خاکستری دارد. حلقه چشم آن برهنه و سفید است. چشمانش قهوه ای تیره است. وزن طوطی کریمسون حدود 85 تا 94 گرم است

زیستگاه طوطی کریمسون
در جنگل های بارانی آمازون در جنوب مرکزی برزیل و بولیوی یافت می شود. در سطح محلی نسبتاً رایج باقی می ماند، اما با تسریع جنگل زدایی در محدوده خود تهدید می شود و در نتیجه توسط IUCN کمترین نگرانی در نظر گرفته می شود.

طوطی کریمسون

سخنگو

با این که صحبت کردن و سخن گفتن یکی از بارز ترین ویژگی های رفتاری انواع مختلف طوطی ها می باشد، اما در میان آن ها استثنا هایی وجود خواهد داشت. طوطی کریمسون یکی از بهترین طوطی ها برای آواز خواندن است، اما در مورد سخنگو بودن آن ها نمی توان با قاطعیت صحبت کرد. به طور کلی می توان گفت که سان کانور ها پرندگان ایده آلی برای سخنگو بودن نیستند و به سختی حرف زدن را یاد می گیرند. بنابراین اگر صحبت کردن پرندگان برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد، طوطی کریمسون گزینه مناسب و ایده آل شما نیست

طول عمر این طوطی چقدر است؟
لازم به ذکر است که عمر طوطی کریمسون به نسبت سایر نژاد طوطی ها کمتر می باشد. این طوطی ها هم در محیط زیست طبیعی و هم در اسارت می توانند به راحتی زندگی کنند. این پرندگان در محیط طبیعی و آزاد ممکن است به عنوان طعمه برای دیگر حیوانات شناخته شوند، اما طول عمر ان ها در اسارت بیشتر می باشد. اگر این پرندگان در منزل در شرایط مناسب و ایده آل زندگی کنند و به تغذیه و بهداشت آن ها توجه شود، می توانند حداقل ۱۵ سال و حداکثر ۲۵ سال زندگی کنند. البته برخی از گونه های کانور ها حتی تا ۳۰ سال نیز توانایی زندگی کردن دارند

پرورش این طوطی
تاکنون این پرندگان با ترکیب ژنی متعددی پرورش یافته اند. اما این روش یک روش نامناسب برای پرورش آن ها است. زیرا که ژنتیک اصلی آن ها را دچار تغییراتی می کند و موجب می شود که پرندگان کریمسون اصیل از بین بروند. بنابراین تنها راه پرورش صحیح نژاد طوطی کریمسون، تخم گذاری آن ها می باشد. طوطی کریمسون بالغ پس از 18ماهگی می تواند جفت گیری کند و 3 الی 5 تخم بگذارد. جوجه های این پرندگان بعد گذشت حدود 4 هفته سر از تخم بیرون خواهند اورد و می توان از ان ها در قفس های مناسب و یا پاسیون ها نگهداری نمود.

غذای این پرندگان چیست؟
غذای طوطی کریمسون می تواند شامل انواع مختلف دانه ها، مغز ها، میوه ها و سبزیجات باشد.

این پرنده مانند سایر نژاد طوطی ها سر و صدا بسیار زیادی دارد. از این در ابتدا خرید آن ها باید بدانید که برای نگهداری از کانور ها نیاز به حوصله بسیار زیادی دارید. همچنین این پرندگان به صاحبانی با وقت کافی نیاز دارند تا بتوانند با ان ها بازی کنند. در غیر این صورت بیمار شده و پر های خود را خواهند کند. لازم به ذکر است که هر چند ماه یکبار، مراجعه به دامپزشکان برای انجام چکاپ امری ضروری برای نگهداری صحیح از این نژاد می باشد.

تولید مثل طوطی کریمسون درخشان کانور
تولید مثل و جفت گیری این پرندگان اغلب در اواسط فصول گرم آغاز می شود و تا اوایل پاییز ادامه می یابد. لازم به ذکر است که تشخیص جنسیت طوطی های کریمسون بسیار دشوار است و از طریق آزمایش های DNA صورت می گیرد. زیرا که نر و ماده این نژاد از طوطی شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
لینک کوتاه مطلب : https://www.shegeftha.ir/blg/?p=488
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها